Szanowni Państwo,

już 14 września 2017 serdecznie zapraszamy na bezpłatne spotkanie autorskie z fenomenalną Anną Sowińską konsultantem pedagogiki PLANU DALTOŃSKIEGO, współautorką książki "Od nauczania do uczenia się"

Podczas spotkania dowiecie się min.:

  • czy plan daltoński może być alternatywą dla tradycyjnej organizacji procesu kształcenia,
  • w jaki sposób wprowadzić plan daltoński do szkoły, przedszkola ogólnodostępnego (i czy to jest w ogóle możliwe),
  • jakie korzyści daje praca z dziećmi oparta na planie daltońskim,
  • na jakie trudności można natknąć się podczas wdrażania planu daltońskiego i jak sobie z nimi poradzić
  • i wiele... wiele innych...

A ponadto będziecie Państwo mogli również zakupić książkę autorstwa Anny i Roberta Sowińskich " Od nauczania do uczenia się" w wyjątkowej, promocyjnej cenie

Referencje dotyczące książki:

„Czy znacie plan daltoński? Coś słyszeliście, ale nie wiecie dokładne, na czym ta koncepcja polega? Właśnie ukazała się książka, dzięki której można ją poznać. „Od nauczania do uczenia się” to książka ważna, mądra i przydatna na każdym poziomie edukacji. Żeby Was zachęcić do lektury poświęcę jej kilka wpisów. Jej autorzy – Anna i Robert Sowińscy – zaczynają od początku, czyli od Helen Parkhurst i pobudek, które nią kierowały, przywołują również holenderskie wzorce, aby w końcu pokazać, jak plan daltoński realizowany jest w polskich szkołach i przedszkolach. Chciałabym zacząć od cytatu z książki Helen Parkhurst, która ukazała się w 1928 roku. „Metoda podawania wiedzy należy do wieków średnich. Panuje ona jeszcze w naszych szkołach, choć warunki, na podłożu których była ona użyteczna, już dawno minęły.” Plan daltoński to moim zdaniem najlepsza droga do zmiany systemu edukacji i najlepsza alternatywa dla wciąż u nas dominującego modelu pruskiego. W mojej „Neurodydaktyce” napisałam, że obecny model szkoły powstał na potrzeby świata, którego już nie ma. Na początku XX wieku, te same pobudki nakłoniły Helen Parkhurst do szukania alternatywy dla szkoły transmisyjnej, w której aktywny jest nauczyciel, a uczniowie są biernymi odbiorcami wiedzy. Możemy to zmienić, wszystko zależy od nas.”  Dr Marzena Żylińska – wpis na profilu osobitym na FB

Spotkanie odbędzie się 14 września 2017 w godz. 17.30 - 19.00

Miejsce: Uczelnia Nauk Społecznych ul. Kamińskiego 21

Prowadząca: mgr Anna Sowińska - konsultant pedagogiki PLANU DALTOŃSKIEGO, współautorka książki "Od nauczania do uczenia się" wieloletni nauczyciel dyplomowany edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, edukator, terapeuta zajęciowy, animator pedagogiki zabawy. W latach 90 – tych mgr Anna Swoińska była nauczycielem klas autorskich, współzałożycielem i wieloletnią prezeską Stowarzyszenia Nauczycieli Edukacji Początkowej SNEP, założyła 14 przedszkoli na terenie woj. łódzkiego w ramach projektu „Wieś przyjazna dzieciom”, Była również przez 10 lat dyrektorem szkoły podstawowej, a od 2012 roku jest konsultantem edukacji daltońskiej, członkiem Polskiego Stowarzyszenia Dalton, jednym z prekursorów wprowadzenia idei daltońskiej w życie na terenie placówek edukacyjnych w Polsce. Jest też autorem programów, podręczników, pomocy edukacyjnych i materiałów okołopodręcznikowych. Otrzymała nagrodę Weryho – Radziwiłowicz nadawaną przez „Bliżej Przedszkola” oraz „Lidera w edukacji” nadawaną przez Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi.

Zapisy: do 13 września 2017 na adres: podyplomowe@uns.lodz.pl

UWAGA! Liczba miejsc ograniczona! Decyduje kolejność zgłoszeń!

Formularz zgłoszeniowy w załączniku